فارکس ، بازار همیشه بیدار (بازار ۲۴ ساعته )

بازار فارکس چیست ؟
اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۰
اهرم چیست ؟
خرداد ۸, ۱۴۰۰

فارکس ، بازار همیشه بیدار (بازار ۲۴ ساعته )

بازار 24 ساعته

 

معامله در فارکس بیزینسی است که حد و مرز زمانی ندارد .بازار 24 ساعته ( بجز شنبه و یکشنبه ) باعث شده هر لحظه از زمان بتوانیم تایمی برای ترید کردن کنار بگذاریم . اما شاید این سوال پیش آید که چرا این بازار دائما فعال است و خاموشی ندارد . در ادامه ی مقاله به این پاسخ خواهیم رسید . در مقالات گذشته به این موضوع بارها اشاره شده که این بازار در اصل مارکت تبادلات ارز میباشد و در واقع ما در اینجا به خرید و فروش ارز میپردازیم . با توجه به اینکه این معاملات توسط بانک ها صورت میگیرد لذا در هر مقطع زمانی بانک های یک منطقه از جهان مشغول به فعالیت هستند . باید در نظر داشت که شنبه ها و یکشنبه ها این بازار بعلت تعطیلی آخر هفته ی بانک ها ، بسته است و عملا پنج روز در هفته به صورت 24 ساعت فعال میباشد .

 

ابتدا و انتهای بازار

 

هر چند این بازار دائما باز است اما ، ساعت شروع و پایان روزانه نیز دارد . از ساعت 00:00 شروع بازار و ساعت 24 همان روز انتهای بازار میباشد و بلافاصله روز بعد مجدد آغاز میشود . این ساعت به وقت ایران 1:30 بامداد میباشد . پس ساعت 1:30 انتهای بازار روز قبل و شروع بازار روز جدید میباشد . همانطور که گفته شد هر تایم زمانی بازار یک منطقه در حال فعالیت میباشد . از ساعت کاری بورس استرالیا ( 1:30 به وقت تهران ) شروع و تا انتهای بورس نیویورک (1:30) ادامه دارد . در این رنج ساعتی آشنا بشیم با سایر بورس های دیگر کشور ها : بازار                                            باز شدن                                                     بسته شدن بورس سیدنی استرالیا         ۰۱:۳۰ به وقت تهران                                         ۱۰:۳۰ به وقت تهران بورس توکیو ژاپن                ۰۳:۳۰ به وقت تهران                                          ۱۲:۳۰ به وقت تهران بورس لندن انگلیس              ۱۱:۳۰ به وقت تهران                                          ۲۰:۳۰ به وقت تهران بورس نیویورک آمریکا         ۱۶:۳۰ به وقت تهران                                          ۰۱:۳۰ به وقت تهران

 
ساعت های مختلف بازار های جهانی

ساعت کار تمامی بورس های دنیا ( به وقت گرینویچ)

شلوغ ترین زمان بازار

 

طبیعی است که شما به عنوان یک معامله گر در هر زمان دست به معامله بزنید . و هیچ دلیلی بر این نیست که معاملات شما حتما باید در یک تایم مشخص باشد . اما معمولا در زمانی که ساعت فعالیت بورس های  اروپا   هستند و همچنین با باز شدن بازار نیویورک حجم معاملات بسیار بالا است و معمولا در آن تایم بازار جهت داری رو شاهد هستیم و قیمت های واقعی در آن تایم تحقق میابند .

 

بازار 24 ساعته

چه زمانی برای معاملات مناسب است

این موضوع کاملا وابسته به نوع تفکر و استراتژی ما است . بعضی مواقع ما میخواهیم از نوسانات لحظه ای بهره ببریم و دید کوتاه مدتی داریم پس شاید زمان برای معاملات تفاوتی برای ما نداشته باشد . اما گاهی دیدگاه بلند مدت تری داریم لذا معمولا در تایمی که حجم معاملات بالا است و بازار جهت گرفته ممکن است نتیجه ی بهتری داشته باشد . و همچنین به نوع جفت ارز و ساعت کاری آن کشور نیز بستگی دارد. برای مثال دلار استرالیا در زمانی که ساعت کاری بورس استرالیا  است حجم معاملاتی بیشتری دارد .

تیم آموزشی الفبای معامله گری   abctradeteam.ir

دیدگاه ها بسته شده است